środa, 8 czerwca 2016

Jajko w koszulce / Poached egg

Zawsze myślałam, że jajko w koszulce z płynnym żółtkiem rozlewającym się po talerzu to arcytrudna sprawa, do czasu aż nie spróbowałam go zrobić samodzielnie. Nie taki diabeł straszny jak go malują, w sumie to gładko poszło.

Jak ugotować jajko w koszulce?
1) Do rondelka wlewam wodę (ok.3/4 wysokości) i podgrzewam do temp. ok 60-70°C, woda nie może się gotować.
2) Wlewam do wody 1,5 łyżki octu.
3) Jajko wbijam do miseczki.
4) Mieszam wodę aby wytworzył się mały wir i wlewam do niego jajko.
5) Gotuję jajko przez ok 2,5-3 min.
6) Łyżką cedzakową wyjmuję jajko i gotowe.

Jajko nie powinno pachnieć, ani smakować octem, ja jednak bardzo nie lubię octu, dlatego też na wszelki wypadek przepłukałam jajko pod ciepłą bieżącą wodą.

Moje jajko podałam ze świeżo zmielonym pieprzem, szpinakiem skropionym oliwą, pomidorem, rzodkiewkami i utostowanym chlebem. Z naciętego jajka pięknie wypłynęło żółtko, w którym mogłam zanurzać tosty.
Spróbujcie sami !

Smacznego !!!
___________________________________________________

I always thought that poached egg with running yolk on a plate is something extremely tough, until tried to prepare it myself. The devil is not so black as he is painted, all in all it went smoothly.

How to cook poached egg?
1) Pour the water to the saucepan (about 3/4 height of pan) and heat it to 60-70°C, water can't boil.
2) Add 1,5 tbsp of vinegar into the saucepan.
3) Crack the egg into small bowl.
4) Stir the water to make swirl and pour the egg into it.
5) Boil the egg for about 2,5-3 min.
6) Put the egg out with a skimmer and it's ready.

Egg won't smell or taste with the vinegar, but I hate it so I sluice my egg with warm water.

I served my egg with fresh minced pepper, spinach sprinkled with olive oil, tomatoe, radish and toasted bread. From the cut egg the yolk run prefectly and I could dip a toast in it.
Try to do it yourself !

Enjoy !!!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz